Správa
Základná škola Valentín Beniaka s materskou školou,
Školská 186/13, 956 33 Chynorany
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti,
jej výsledkoch a podmienkach
v školskom roku 2009/2010
a) Základné identifikačné údaje o škole
1. názov školy: Základná škola Valentína Beniaka
s materskou školou
2. adresa školy: Školská 186/13
956 33 Chynorany
3. tel. čísla: 038/5424 313 sekretariát
038/5423 380 riaditeľstvo
038/5424 337 školská jedáleň
038/5424 220 materská škola
fax. číslo: 038/5423 380
4. internetová adresa školy: www.zschynorany.edupage.org/
elektronická adresa školy: skola@zschynorany.edu.sk
5. údaje o zriaďovateľovi: Obec Chynorany
Cintorínska 45/1
956 33 Chynorany
č.t.: 038/5424 201
6. mená vedúcich zamestnancov školy s určením ich funkcie:
PaedDr. Jana Somogyiová – riaditeľka školy
Adriana Kučerková – štatutárny zástupca – II. stupeň
Mgr. Eva Kolníková – zástupkyňa riaditeľky školy pre I.
stupeň
Zuzana Krošláková – zástupkyňa riaditeľky pre MŠ
Daniela Fabianová – vedúca hospodársko-správneho útvaru
Jaroslava Korcová – vedúca útvaru školského stravovania
7. údaje o rade školy
predseda rady školy: Hana Kovačíková – zástupca
rodičov za ZŠ
členovia:
Mgr. Jana Magdolenová - zástupca pedagog. zamest. za ZŠ
Anna Kmotorková – zástupca pedag. zamestnancov za MŠ
Daniela Fabianová – zástupca prevádz. zamest. za ZŠ a MŠ
Mgr. Peter Božik – zástupca rodičov za MŠ
Ing. Mária Magdolenová-Remeková – zástupca rodičov za ZŠ
Bc. Andrea Bezáková – zástupca rodičov za ZŠ
Jozef Furek – zástupca zriaďovateľa
Leo Luttmerding – zástupca zriaďovateľa
PharmDr. Stanislav Liday – zástupca zriaďovateľa
Mária Švecová – zástupca zriaďovateľa
(starostka obce Rajčany)
b) údaje o počte žiakov školy vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacím potrebami a údaje o počte detí v školskom zariadení
- celkový počet žiakov ZŠ: 314
- z toho so špeciálnymi výchovno-vzdelávacimi potrebami: 50
- z nich bolo integrovaných: 19
- počet detí v MŠ: 72
- počet žiakov v ŠKD: 60
c) údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ: 27
údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach
a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy
Typ strednej školy |
Počet zapísaných žiakov do 1. ročníka |
|
|
Šk. rok 2008/2009 |
Šk. rok 2009/2010 |
Gymnáziá |
7 |
9 |
Obchodné akadémie |
8 |
5 |
Hotelové akadémie |
1 |
1 |
SŠ zdravotného zamerania |
0 |
0 |
Ostatné SŠ so 4-ročným odborom |
14 |
11 |
SOU s 3- ročným odborom |
15 |
9 |
Spolu žiaci deviateho ročníka |
45 |
35 |
28.-ročné gymnázia 1 (žiaci štvrtého ročníka) |
0 |
2 |
SOU s 2-ročným oborom |
1 |
1 |
d) údaje poskytuje stredná škola
e) údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania
Príloha: tabuľka č. 1 Štatistické údaje o žiakoch ZŠ za 2. polrok školského roka 2009/2010
tabuľka č. 2 Klasifikácia tried za 2. polrok
f) údaje poskytuje stredná škola
g) údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov
|
počet zamestnancov |
kvalifikovaní |
nekvalifikovaní |
Doplňujúci si kvalifikáciu |
riaditeľka školy |
1 |
1 |
|
|
zástup. školy |
3 |
3 |
|
|
učitelia 1.-4.roč. |
8 |
8 |
|
|
učitelia 5.-9.roč. |
13 |
13 |
|
|
školský špeciálny pedagóg |
1 |
1 |
|
|
vychovávateľka |
3 |
3 |
|
|
učiteľka MŠ |
5 |
5 |
|
|
kňaz |
1 |
1 |
|
|
administrat. prac. |
3 |
|
|
|
školník |
1 |
|
|
|
upratovačka |
5 |
|
|
|
práčka |
1 |
|
|
|
kurič |
1 |
|
|
|
školská jedáleň |
4 |
|
|
|
h) údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
Ďalšie vzdelávanie pedagogických pracovníkov 2009/2010
Forma a priebeh vzdelávania |
začalo |
pokračuje |
ukončené |
spolu |
Adaptačné |
|
|
3 |
3 |
Inovačné |
|
|
|
0 |
Špecializačné |
4 |
|
|
4 |
Rozširujúce/doplňujúce štúdium (špec. pedagóg, jazyky) |
|
|
|
|
Funkčné |
|
|
1 |
1 |
Kvalifikačné |
4 |
|
|
4 |
Aktualizačné |
|
|
|
0 |
Spolu |
8 |
0 |
4 |
12 |
Odbornosť vyučovania
Predmet celkový počet odučené % odučené %
hodín odborne neodborne
Vyuč. v roč. 1.-4. 198 198 100
Slovenský jazyk 46 46 100
Anglický jazyk 42 21 50 21 50
Dejepis 16 16 100
Zemepis 14 14 100
Občianska výchova 10 5 50 5 50
Matematika 44 44 100
Fyzika 14 14 100
Chémia 10 10 100
Predmet celkový počet odučené % odučené %
hodín odborne neodborne
Prírodopis 16 16 100
Technická výchova 10 10 100
Výtvarná výchova 10 10 100
Hudobná výchova 10 10 100
Telesná výchova 22 20 91 2 9
Etická výchova 1 1 100
Náboženská výchova 18 18 100
Nepov. predmety 1.-4. 0 0 0
Nepov. predmety 5.-9. 0 0 0
Materská škola 135 135 100
i) údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti:
- 18. ročník dvojdňovej celookresnej olympiády v ľahkej
atletike
-8. ročník dvojdňovej celookresnej súťaže v prednese poézie
a prózy „Beniakove Chynorany“
- imatrikulácia žiakov 1. ročník – žiaci, rodičia, učitelia
- Adventný jarmok – výroba predaj vianočných predmetov v obci
- kultúrne vystúpenia: - jasličková slávnosť
- Vianočný koncert
- Deň matiek
- Mesiac úcty k starším
- relácia do obecného rozhlasu z príležitosti Mesiaca úcty
k strším
- kurz spoločenského tanca a správania sa so záverečným
Venčekom – žiaci, rodičia, učitelia
- ukážky z výchovno-vyučovacej činnosti pre rodičov
- škola v prírode – 2x pre 3. a 4. ročník
- plavecký výcvikový kurz – 2. ročník
- Deň policajtov – názorné ukážky zásahov - Topoľčany
- Deň otvorených dverí pre rodičov
- Deň narcisov – zbierka
- zber papiera 2x
- výchovné koncerty 2x, návšteva divadla v Nitre
- zisťovanie profesionálnej orientácie žiakov 9. roč.
zamestnancami CPPaP
- stretnutie rodičov so zamestnancami CPPaP – Školská zrelosť
- zisťovanie školskej zrelosti zamestnancami CPPPaP
u predškolákov
j) údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená:
- Zdravá škola – získaný Certifikát
- Otvorená škola
- Lego Dacta
- Orava
- Škola dokorán
- Robolab
- Infovek
- Kultúrne poukazy
- Školský mliečny program
- Vzdelávacie poukazy
- Školská mliečna liga
- Ovocie a zelenina do škôl
- modernizácia vzdelávacieho procesu
- Vzdelávanie učiteľov v oblasti cudzích jazykov
k) údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou
- komplexná inšpekcia vykonaná v dňoch 26. 11. -29. 11. 2007 v organizačnej zložke materská škola
Záver Inšpekcie:
Silnou stránkou MŠ je veľmi dobrá odborná a pedagogická spôsobilosť učiteliek, psychohygienické podmienky a podmienky výchovy a vzdelávania celkom.
Pedagogické pôsobenie podmienky a efektivita výchovno-vzdelávacej činnosti sú na veľmi dobrej úrovni. Efektivita činnosti detí, úroveň osvojenia poznatkového systému a celkové výchovno-vzdelávacie výsledky detí sú dobré. Preventívnymi a multidisciplinárnymi aktivitami MŠ vytvára veľmi dobré podmienky pre rozvoj osobnosti detí. Progresívny trend zabezpečujú projekty a aktivity smerujúce k rozvoju školy. Personálne, priestorové podmienky, materiálno-technické a psychohygienické podmienky sú na veľmi dobrej úrovni. Koncepčnosť, zameranie, vytýčené ciele výchovy a vzdelávania a úroveň strategického a operatívneho plánovania je veľmi dobrá. Kontrolný a informačný systém má veľmi dobrú úroveň. Plnenie Programu výchovy a vzdelávania s dobrou organizáciou výchovno-vzdelávacích činností je veľmi dobré. Kvalita pedagogickej dokumentácie, dodržiavanie všeobecne záväzných a školských predpisov a riadenie celkom je na veľmi dobrej úrovni.
Celková úroveň pedagogického riadenia, procesu a podmienok výchovy a vzdelávania v materskej škole je vyššia ako výsledky komplexných inšpekcií v školskom roku 2006/2007 v Slovenskej republike a v Školskom inšpekčnom centre Trenčín.
Školská inšpekcia hodnotí na:
veľmi dobrej úrovni
- rozdelenie zodpovednosti, delegovanie kompetencií a úroveň rozhodovania v rámci právneho subjektu
- podiel pedagogických porád a interného metodického združenia na zvyšovaní odbornosti pedagogických zamestnancov
- efektivitu pedagogického pôsobenia učiteliek vo výchovno-vzdleávacej činnosti
- prehľadnosť a systematickosť pedagogickej dokumentácie, funkčnosť pedagogickej diagnostiky
- formovanie hodnotovej orientácie detí
- upevňovanie spolupatričnosti a budovanie tradícií školy
- spoluprácu školy s rodinou a inými inštitúciami
- estetickú úroveň interiéru MŠ
dobrej úrovni
- využitie analýzy výsledkov výchovno-vzdelávacej činnosti a plnenia plánu práce školy
- aplikáciu poznatkov zo vzdelávania v pedagogickej praxi
- stav vonkajších priestorov a exteriéru budovy
Školská inšpekcia na hodnotenia škôl/školských zariadení používa tieto hodnotiace výrazy:
veľmi dobrý – výrazná prevaha pozitív, drobné formálne
nedostatky, mimoriadna úroveň
dobrý – prevaha pozitív, formálne a menej významné vecné
nedostatky, nadpriemerná úroveň
priemerný – vyrovnanosť pozitív a negatív, formálnych
a vecných nedostatkov
málo vyhovujúci – prevaha negatív, zásadné nedostatky, citeľné
slabé miesta, podpriemerná úroveň
nevyhovujúci – výrazná prevaha negatív, zásadné nedostatky
ohrozujúci priebeh výchovy a vzdelávania
l) údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach
- vyhovujúce; počet tried 19, počet špeciálnych učební 8,
počet tried MŠ 3, počet tried v ŠKD 3
- rekonštrukciu vyžadujú:
telocvičňa – komplet exteriér, interiér – šatne aj umývarky
športový areál
šatne žiakov
školskú kuchynku
- potrebné zriadiť audiovizuálnu učebňu s interaktívnou
tabuľou
m) údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti:
Príloha: Výkaz k správe o hospodárení za rok 2008(Protokol pravneho subjektu)
n) cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia:
- v ZŠ: dosiahnuť čo najlepšie výchovno-vzdelávacie výsledky žiakov, vytvoriť vhodné podmienky pre realizáciu mimoškolskej činnosti a zodpovedne pripraviť žiakov pre ďalšie štúdium na stredných školách po ukončení povinnej školskej dochádzky;
- v MŠ: zabezpečiť všestranný, celistvý rozvoj detí v súlade s niektorými osobitosťami a možnosťami tak, aby boli schopné v šiestom roku života sa začleniť do vzdelávacieho procesu v ZŠ.
o) oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť, vrátane návrhov opatrení:
Umiestnenie školy v rámci okresu a kraja:
v rámci okresu: 1. miesto vo vedomostných a záujmovo-umeleckých
súťažiach
1. miesto v športových súťažiach
v rámci kraja: 6. miesto vo vedomostných a záujmovo-umeleckých
súťažiach
3. miesto v športových súťažiach
z celkového počtu 199 škôl
Diplom prednostu KŠÚ v Trenčíne za športové súťaže
v rámci trenčianskeho kraja.
okresné súťaže: 21 prvých miest
12 druhých miest
13 tretích miest
regionálne súťaže: 3 prvé miesta
3 tretie miesta
krajské súťaže: 5 prvých miest
5 druhé miesta
2 tretie miesta
celoslovenské súťaže: 2 prvé miesto
2 druhé miesta
Návrh opatrení:
- udržať, prípadne zlepšiť popredné umiestnenia školy v rámci okresu
- zapájať do súťaži žiakov 1. stupňa
p) údaje poskytuje stredná škola
Ďalšie informácie:
Prehľad krúžkovej činnosti:
Názov krúžku |
Meno vedúceho |
Počet žiakov |
Doučovanie zo slov.jazyka |
Mgr. B. Bubeníková |
14 |
Buďme fit |
Mgr. M. Bezáková |
24 |
Doučovanie zo slov.jazyka |
Mgr. M. Znášiková |
13 |
Športovo - atletický |
Mgr. P. Vraňák |
26 |
Matematický 9. roč. |
Mgr. P. Gašparík |
12 |
Mladý vedec |
Mgr. A. Doktorová |
10 |
Prírodovedno-chovateľský |
PaedDr. A. Petrík |
10 |
Redakčný |
PhDr. D. Horváthová |
10 |
Klub mládeže Nadlice |
J. Juríková |
13 |
Klub dievčat |
Mgr. J. Beňušková |
9 |
S počítačom zábavne I. |
Mgr. E. Mozolová |
19 |
Tvorivo a hravo |
Mgr. E. Mozolová |
18 |
S počítačom zábavne II. |
Mgr. M. Cabadajová |
20 |
S počítačom zábavne III. |
Mgr. M. Olšanský |
18 |
Práca s počítačom |
Mgr. J. Magdolenová |
16 |
Divadelno-dramatický |
PhDr. D. Horváthová |
18 |
Hokejovo-futbalový |
Mgr. M. Olšanský |
19 |
Počítačový |
PaedDr. A. Chrenková |
18 |
Stolno-tenisový |
PaedDr. A. Petrík |
14 |
Matematický 9. roč. |
Mgr. A. Doktorová |
11 |
Športový |
Mgr. B. Bezákková |
25 |
Volejbalový |
Mgr. P. Vraňák |
15 |
Tenečný |
Mgr. L. Ivanovičová PaedDr. R. Ivanovič |
33 |
Súčasťou správy je Výročná správa za školský rok 2009/2010.
Správu vypracovala: PaedDr. Jana Somogyiová
riaditeľka školy
Správa prerokovaná: na pedagogickej rade dňa 30. 6. 2010
Správa prerokovaná na Rade školy dňa 30. 6. 2010.
Hana Kováčiková
predseda Rady školy
Správa schválená zriaďovateľom dňa 30. 6. 2010
Ľudovít Košík
starosta obce